Az Apple a március elején tartott Peek Performance eseményen számos készüléket jelentett be, köztük az iPhone 13 mini és az iPhone 13 új, zöld színű változatát, valamint különleges tokok is napvilágot láttak a Phonebox.hu jóvoltából.
Az iPhone 13 mini és az iPhone 13 többi színéhez hasonlóan a zöld változat is üveg hátlapot lát, színben hozzá illő alumínium kerettel. Nekünk tetszik a zöld keret – nagyon szép. A készülékek bal felső sarkában található kameraház szintén a hátlapi üvegből épül fel, így ez is ugyanolyan zöld, bár világosabbnak tűnik, mint a hátlap, mivel matt felületű, szemben a hátlap többi részének fényes felületével.
Új Apple iPhone 13 tokok
A különleges zöld színnel egyidőben megtekintettük a legjobb telefontokokat is amiket valaha próbáltunk. A legfontosabb, hogy egy ilyen különleges színű telefont megfelelő ütésvédelemmel érdemes ellátni, így a legtovább gyönyörködhetünk benne. Fontos, hogy hazai webáruházból válasszunk, mert akkor a garancia kérdésében is biztosak lehetünk.
Ahhoz, hogy kiválasszuk és megrendeljük a számunkra legjobb tokot. Olyat válasszunk ebből a kínálatból: iPhone 13 tokok – PhoneBox.HU, ami kielégíti az igényeinket ütésállóság és karc védelem tekintetében továbbá egyedi dizájnjának köszönhetően láthatónak hagyja meg az üveg hátlapot is.
A mi választásunk a Fusion Protectre esett, ami azon túl, hogy tökéletesen áttetsző, még megfelelő védelemmel is rendelkezik a kameralencsék körül. Ilyen prémium védelemmel sokkal nagyobb eséllyel vészel át a készülék egy esetleges elejtést, vagy akár egy asztal saroknak ütközést.
A különleges dizájn mögött
A szín kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy miért vásárolunk dolgokat. Gyakran éreztem egy csipetnyi szégyenkezést amiatt, hogy milyen könnyen befolyásolnak a színek és a dizájn.
Amikor kifejezetten az Apple termékeiről van szó, emlékszem, hogy 2007-ben az iPod Nano harmadik generációjának világoskék és mentazöld változata között tépelődtem.
De kiderült, hogy a színek által vezérelt vásárlási szokásaim nem egyedülállóak. Laurie Pressman, a Pantone Color Institute alelnöke szerint a színek a termékvásárlási döntések 85%-át befolyásolják.
“Mivel az emberi tapasztalatok 80%-a a szemünkön keresztül szűrődik, az első kihívás az, hogy megragadjuk a tekintetet, és ezt semmi sem teszi jobban, mint a színek átgondolt használata” – mondta az Insidernek e-mailben.
Az Apple színválasztása egy nagyobb stratégia része.
Az alpesi zöld iPhone-t – amely iPhone 13 és iPhone 13 Pro változatban is elérhető – körülbelül fél évvel az eredeti iPhone 13 termékcsalád után és körülbelül fél évvel az iPhone 14 tervezett megjelenése előtt mutatták be.
Így ez a legjobb időpont az eladások felpörgetésére. Ezt a mintát az Apple már második éve követi: 2021 áprilisában az iPhone 12 új színváltozatát láthattuk, ezúttal lila színben.
Az új, figyelemfelkeltő szín megjelenésével az Apple azt reméli, hogy kitűnhet egy olyan világban, ahol a figyelmünk másodpercekre zsugorodott, Pressman szerint.
“Amit a márkák kínálnak, annak sokkal gyorsabban kell megragadnia a fogyasztók tekintetét, és elég magával ragadónak kell lennie ahhoz, hogy vásárlásra csábítsa őket – a szín az ideális médium az elköteleződés megteremtéséhez” – mondta.
Ami az új árnyalatot illeti, Pressman szerint az alpesi zöld kellemes asszociációkat idéz, például a természetre. Az, hogy a társadalom a fenntarthatóságra és a jó egészségre összpontosít – amit az agyunk a zöld színhez társíthat -, segített abban, hogy az árnyalat “kortárs divat alapdarabjává váljon” – mondta.
Valóban, a zöld már 2022-ben mindenhol felbukkan, a lakberendezéstől a divatig. Az Etsy pedig a smaragdzöldet választotta az év színének 2022-re. A szín a harmóniát és a növekedést, valamint a királyságot és a kifinomultságot szimbolizálja, írta Dayna Isom Johnson, az Etsy trendszakértője egy blogbejegyzésben.
A szín továbbra is erőteljes szerepet fog játszani a technológiában
Tekintve a zöld jelenlegi népszerűségét a dizájnban, nem meglepő, hogy az árnyalat mostanában a tech kütyükön is felbukkan.
Az okostelefonok és a viselhető eszközök mindenütt jelenléte miatt olyanok lettek, mint bármely más kiegészítő – a személyiségünk megmutatásának módja -, ami azt jelenti, hogy a szín egyre fontosabb szerepet kezd játszani a technológiában – mondta Reiko Morrison, a WGSN trendelőrejelző cég szín-, anyag- és kivitelezési vezetője a fogyasztói technológiai kategóriában.
Mindig lesznek olyanok, akik a minimalista, visszafogott tónusokat részesítik előnyben, de két fő okból is erős a mozgalom az élénk színek felé, mondta az Insidernek e-mailben.
Az egyik a Gen Z: a fiatal, digitális anyanyelvű generációk vonzódhatnak az élénk színekhez, amelyek hasonlóak azokhoz a színekhez, amelyeket a képernyőkön szoktak látni. Morrison elmondta, hogy arra számít, hogy továbbra is látni fogja a digitális világban népszerűvé vált színeket a fizikai termékeken alkalmazva.
De végső soron a színek boldoggá teszik az embereket – és ezt az érzést most sokan keresik.
“Ennek egy részét az az igényünk vezérli, hogy kilábaljunk a világjárvány okozta szomorúságból, és felvidítsuk magunkat” – mondta. “A színekre adott reakciónk nagyon zsigeri és érzelmi jellegű, így az élénkebb árnyalatok hajlamosak azonnal felvidítani minket.”